Poznaj historię Dauntless Modern Grooming CO.
Droga do powstania Dauntless Modern Grooming CO. nie zaczyna się – jak można by przypuszczać – od założyciela marki, a od jego brata Tylera. Jak przytacza sam Mike Smith, Tyler był zafascynowany modą i groomingiem, a przede wszystkim kochał fioletowe skinny jeans i swoje długie, rozczochrane włosy. Stworzenie Dauntless Modern Grooming CO. stało się sposobem na upamiętnienie przedwcześnie zmarłego Tylera, a sentencja, którą przekazał bratu, została sloganem przewodzącym tworzeniu kosmetyków i wizerunku firmy.
„Style should be fearless”.
Choć Tyler odszedł w 2012 roku, Mike dopiero po kilku latach zaczął zagłębiać się w społeczność groomingową. Na początku poszukiwał informacji na własny użytek, chciał okiełznać własne włosy. W tym celu wręcz pochłaniał treści z kolejnych kanałów groomingowych na YouTube i poszerzał swoją wiedzę. Szybko odkrył, że to mu nie wystarcza, chciałby zrobić coś więcej.
W ten sposób, na początku 2015 roku swoją działalność rozpoczął kanał Modern Man TV, który w tamtym czasie oferował odbiorcom recenzje produktów do stylizacji, tutoriale i porady. Rok później Mike nawiązał współpracę z Lockhart’s Authentic. Wtedy na kanale zaczęły pojawiać się testy i oceny produktów od Steve’a Lockharta.
![waxSplash_1800x1202-2-2-2](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/waxSplash_1800x1202-2-2-2.webp)
![balmsplash_1400x.png-2](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/balmsplash_1400x.png-2.webp)
![mpsplash-1800x1202-2](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/mpsplash-1800x1202-2.webp)
![MATTE PASTE](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/mattepaste1x.png.webp)
![pomade1x.png](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/pomade1x.png.webp)
![beardbalm4](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/beardbalm4.webp)
![gelpomade4](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/gelpomade4.webp)
![mattepaste4](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/mattepaste4.webp)
![waxcream4](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/waxcream4.webp)
![dauntless](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/stylingfoam2.webp)
![grooming oil Bay Rum3](https://dauntless.pl/wp-content/uploads/2022/12/grooming-oil-Bay-Rum3.webp)
Niedługo później nieposkromiona żądza wiedzy drzemiąca Mike’u upomniała się o nowe bodźce – testowanie produktów, bycie obserwatorem przestało mu wystarczać. Wtedy zaczął interesować się wyrobem kosmetyków w domowych warunkach. Był kolejnym pasjonatem, który zamienił domową kuchnię w swoje małe laboratorium. Choć chłonął informacje o składnikach aktywnych, łączeniu ich, technikach przygotowywania, to nieoceniona była pomoc bardziej doświadczonych kolegów – Steve’a Lockharta i Cody’ego Wade’a Branona.
Kiedy prototypy produktów zostały w końcu przygotowane, kolejnym etapem było ich skrupulatne przetestowanie. I tak przez kolejne 3 lata Mike wraz z grupą ochotników i ochotniczek z całych Stanów Zjednoczonych pracowali nad stworzeniem najlepszej formuły o doskonałych właściwościach. W końcu, w 2019 roku pierwsza seria kosmetyków trafiła do sprzedaży. Od tego czasu produkty z Nebraski trafiają do konsumentów na całym świecie.
Zmiany to nasze drugie imię
Rozrastające się grono odbiorców oznaczało działania na coraz większą skalę. Na początku 2021 roku produkcję kosmetyków Dauntless Modern Grooming CO. przejął wspomniany już wcześniej Cody Branson, założyciel Flagship Pomade. Zespół Flagship Pomade sprawował się świetnie, dbał o jakość każdego wypuszczonego słoika, a Mike – dzięki pomocy starego druha – mógł zająć się kierowaniem firmą i rozwijaniem swoich wizjonerskich pomysłów.
Kolejna, ogromna zmiana przyszła niedługo później. W połowie roku Mike postanowił zmienić wszystko, co do tej pory robił. Rezultaty tej zmiany widoczne są dziś na każdym kroku. Ulepszona została formuła produktów i branding. Postanowiono całkowicie zrezygnować z etykietowania produktów i kierowania ich dla konkretnej grupy odbiorców.
Produkty Dauntless Modern Grooming CO. nie są adresowane do kobiet, czy mężczyzn – są przeznaczone dla wszystkich. W końcu chodzi o to, żeby za ich pomocą wyrażać siebie, swój własny styl.
Nieważne, kim jesteś – jesteś nieustraszony.